podstawy marketingu bezpośredniego – Scientific Advertising C. Hopkins

 

Claude Hopkins – autor niewielkiej książki stworzonej w 1923 r. jest do dziś rozczytywany. Jego książka zawiera godne uwagi podstawy marketingu bezpośredniego .

Ze względu na sukces tej książki wydaje się więc być dobrym źródłem wiedzy naukowej jak i językowej.

 

Czy zaczynasz swoją przygodę z marketingiem czy jesteś już specem – marketerem, warto przeczytać tą książkę. To więcej niż podstawy marketingu bezpośredniego , to przede wszystkim dawka wiedzy dla początkujących i wartościowe przypomnienie dla specjalistów.

W przeciwieństwie do innych specjalistycznych książek napisana została dosyć prostym językiem, zrozumiałym dla każdego, nawet tych, którzy się dopiero wdrażają w słownictwo biznesowe.

 

Książka „Scientific Advertising” jest dość krótka, dlatego nikogo nie zdąży ani zniechęcić ani znudzić. Z drugiej jednak strony jest w niej tyle wiedzy, że z pewnością nie poczujesz rozczarowania. Każdy rozdział to omówienie jednej zasady z podstawy marketingu bezpośredniego . Napisana w 1923 r., a nadal aktualna. Takie dzieła wzbudzają respekt wobec autora.

 

Przeczytaj poniższy fragment książki w temacie podstawy marketingu bezpośredniego

Claude HopkinsScientific Advertising” Chapter 17 Individuality

 

A person who desires to make an impression must stand out in some way from the masses and in a pleasing way. Being eccentric,  being abnormal is not distinction to covet. But doing admirable things in a different way gives one a great advantage. So with salesmen, in person or in print. There is uniqueness which belittles and arouses resentment. There is refreshing uniqueness which enhances, which we welcome and remember. Fortunate is the salesman who has it.

We try to give each advertiser a becoming style. We make him distinctive, perhaps not in appearance, but in manner and in tone. He is given an individuality best suited to the people he addresses.

One man appears rugged and honest in a line where rugged honesty counts. One may be a good fellow where choice is a matter of favor. In other lines the man stands out by impressing himself as an authority.

We have already cited a case where a woman made a great success in selling clothing to girls, solely through a created personality which won.

That’s why we have signed ads sometimes -to give them a personal authority. A man is talking -a man who takes pride in his accomplishments – not a “soulless corporation.” Whenever possible we introduce a personality into our ads. By making a man famous we make his product famous. When we claim an improvement, naming the man who made it adds effect.

 

Teraz zapoznaj się z trudniejszymi słówkami.

 

make an impression – robić wrażenie

stand out from –wyróżnić się spośród

pleasing way – zadowalający sposób

be abnormal – być nienormalnym

distinction to covet – wyróżnienie, którego się pragnie

belittle and arouse resentment – umniejszać i budzić niechęć

uniqueness which enhances – wyjątkowość, która uwydatnia

make it distinctive – czynić to charakterystycznym

best suited to – najlepiej dopasowane do

a man appears rugged – człowiek wydaje się surowy

be a matter of favor – być kwestią przysługi

cite a case – zacytować sprawę

solely through – wyłącznie przez

claim an improvement – ubiegać się o poprawę

 

Za Tobą ciekawy tematycznie tekst marketingowy, przy okazji ciekawa porcja słownictwa.

Zainteresowała Cię ta książka?

Wiesz, że możesz ją pobrać legalnie i bezpłatnie?

Link do strony jest tutaj. http://www.scientificadvertising.com/

 

Na koniec myśl dla Ciebie:

Jeśli NIE zajmujesz się marketingiem w żadnej mierze:

Czy w swoim otoczeniu należysz do osób, które mają swoją pasję? Wydajesz się być człowiekiem interesującym? Co możesz zrobić, aby nie być „szarym człowiekiem z tłumu”. Może dzięki temu zyskasz w swoim towarzyskie lub w pracy? Może Twoja pasją stanie się angielski?

Jeśli interesujesz się marketingiem:

Jak to czym się zajmujesz wyróżnia Cię spośród konkurencji? Z czym chcesz, żeby Cię inni kojarzyli? Bądź wyjątkowym w korzystny dla siebie sposób. Poświęć chwilę na przyjrzenie się temu. Ja na przykład inspiruję do nauki angielskiego każdego, kto chce samodzielnie podnieść poziom znajomości tego przydatnego języka.

 

best to you,

Ela