marketing wzrostu – Growth Hacker Marketing R. Holiday

 

Książka, którą Ci dziś polecam jest inna, niż wszystkie, które do tej pory czytałam o marketingu. Ma inny przekaz od tego, który otrzymałam studiując. Tak, podejście do marketingu się zmienia, i to bardzo. Dekadę, dwie świat wyglądał inaczej. Teraz w marketingu króluje „growth marketing”, czyli po naszemu „marketing wzrostu”.

 

O co chodzi w marketingu wzrostu?

Marketing wzrostu może stosować każdy, nie tylko wielkie firmy z ogromnym budżetem. Bycie z potencjalnym klientem, docieranie jak najbliżej do osób zainteresowanych. Odkładasz na bok wyuczone teorie, zaczynasz słuchać, patrzeć, dostrzegać. Dzięki internetowi możesz o wiele więcej. Możesz korzystać z dostępu do sieci dla rozrywki, ale też do rozwoju swojej pasji czy mikro biznesu po godzinach.

best to you,

Ela

 

O tym, co przyciągnęło autora książki Ryana do marketing wzrostu przeczytasz w wybranym fragmencie poniżej.

 

What attracted me to growth hacking from the very start was that it rejects this obviously flawed approach completely. Growth hackers believe that products—even whole businesses and business models—can and should be changed until they are primed to generate explosive reactions from the first people who see them. In other words, the best marketing decision you can make is to have a product or business that fulfills a real and compelling need for a real and defined group of people— no matter how much tweaking and refining this takes. (…)

Today, it is the marketer’s job as much as anyone else’s to make sure Product Market Fit happens. Rather than waiting for it to happen magically, marketers need to contribute to this process. Isolating who your customers are, figuring out their needs, designing a product that will blow their minds—these are marketing decisions, not just development and design choices.

The imperative is clear: stop sitting on your hands and start getting them dirty. At Amazon, for instance, it’s company policy that before developing a new product the product manager must submit a press release to their supervisor for that item before the team even starts working on it. The exercise forces the team to focus on exactly what its potential new product is and what’s special about it. Someone with a mind that bends toward growth hacking put this policy into place, I guarantee it. No longer content to let the development happen as it happens, we can influence it with input, with rules and guidelines, and with feedback. The growth hacker helps with iterations, advises, and analyzes every facet of the business. In other words, Product Market Fit is a feeling backed with data and information.

 

Teraz zapoznaj się z trudniejszymi słówkami.

 

flawed approach – błędne podejście

primed to generate – przygotowany do generowania

explosive reactions – entuzjastyczne reakcje

compelling need – potrzeba nie do odparcia

tweaking and refining – ulepszanie i doskonalenie

contribute to this process – przyczynić się do tego procesu

isolating who your customers are – wyodrębnienie tego, kim są twoi klienci

figuring out their needs – zrozumienie ich potrzeb

imperative is clear – myśl jest jasna

sit on one’s hands – siedzieć z założonymi rękami

for instance – na przykład

submit a press release – dostarczyć komunikat prasowy

mind that bends toward – umysł, który zwraca się w stronę

influence it with input – wpłynąć na to z wkładem

every facet of the business – każdy aspect działalności

feeling backed with data – przeczucie poparte danymi

 

Na koniec myśl dla Ciebie o marketingu wzrostu:

Jeśli NIE zajmujesz się marketingiem w żadnej mierze:

 Czy jest coś w Twoim życiu, co robisz automatycznie, bo nie chce Ci się bardziej, lepiej? Pamiętaj, to nie pieniądze Cię ograniczają, tylko własna inicjatywa, chęć odkrywania, podjęcie wysiłku. Marzysz o czymś? Szukaj sposobów, zwłaszcza tych niestandardowych, jak dojść do celu. Internet jest nieograniczony.

 

Jeśli interesujesz się marketingiem:

Przejrzyj swoje działania marketingowe, zmień szablonowe myślenie, zawęż grupę osób zainteresowanych Twoimi działaniami. Otwórz się i testuj nowe strategie. Daj sobie czas na analizę.

 

best to you,

Ela