Konsekwencja i marketing – Infuence: Science and Practice – R. Cialdini

 

Konkretne regularne działania, czyli konsekwencja i marketing ułatwiają, czy przeszkadzają w życiu? Jak taka mieszanka wpływa na nasze działania? Fragment książki R. Cialdiniego wraz z porcją słownictwa przed Tobą.

 

Książka, która od 2001 roku cieszy się nieustannym powodzeniem.

Coś w niej musi być – i jest. Opiera się na kilkunastu latach badań i doświadczeń. Do tego obfituje w praktyczne przykłady, dzięki czemu łatwiej zrozumieć profesora psychologii i marketingu. Widzisz, i kto mówi, że nie można łączyć kilku swoich zainteresowań, a ograniczać się do jednego.

W książce “Infuence, science and practice” znajdziesz 6 zasad wywierania wpływu:

  • Reguła wzajemności – Reciprocation
  • Społeczny dowód słuszności – Commitment and Consistency
  • Reguła lubienia i sympatii – Social Proof
  • Reguła autorytetu – Liking
  • Reguła niedostępności – Authority
  • Reguła zaangażowania i konsekwencji – Scarcity

 

Czy mnie zaskoczyła ta książka?

Zobaczyłam jak wiele rzeczy ma na mnie wpływ, o których wcześniej nie miałam pojęcia. Zrozumiałam też to, co do tej pory nie mieściło mi się w głowie, jak potęgi wielki dyktatorów czy co  napędza obnośnych handlowców – konsekwencja i marketing.

 

best to you,

Ela

 

Wybrałam dla Ciebie fragment z zasady „Zaangażowanie i konsekwencja”.

Przeczytaj:

 

Since it is so typically in our best interests to be consistent, we fall into the habit of being automatically consistent even in situations where it is not the sensible way to be. When it occurs unthinkingly, consistency can be disastrous. Nonetheless, even blind consistency has its attractions.

First, like most other forms of automatic responding, it offers a shortcut through the complexities of modern life. Once we have made up our minds about issues,  stubborn consistency allows us a very appealing luxury: We don’t have to think hard about the issues anymore. We don’t really have to sift through the blizzard of information we encounter every day to identify relevant facts; we don’t have to expend the mental energy to weigh the pros and cons; we don’t have to make any further tough decisions. Instead, all we have to do when confronted with the issues is click on our consistency tape, whirr, and we know just what to believe, say, or do. We need only believe, say, or do whatever is consistent with our earlier decision.

The allure of such a luxury is not to be minimized. It allows us a convenient, relatively effortless, and efficient method for dealing with the complexities of daily life that make severe demands on our mental energies and capacities. It is not hard to understand, then, why automatic consistency is a difficult reaction to curb. It offers us a way to evade the rigors of continuing thought. With our consistency tapes operating, we can go about our business happily excused from having to think too much. As Sir Joshua Reynolds noted, “There is no expedient to which a man will not resort to avoid the real labor of thinking.”

 

Teraz zapoznaj się z trudniejszymi słówkami.

 

be consistent – być konsekwentnym

the sensible way to be – rozsądny sposób życia

occur unthinkingly – pojawiać się bezmyślnie

consistency can be disastrous – konsekwencja może okazać się katastrofalna

a shortcut through the complexities of modern life – skrót przez złożoność współczesnego życia

stubborn consistency – uparta konsekwencja

appealing luxury – kuszący luksus

sift through the blizzard – przesiać przez zamieć

weigh the pros and cons – ważyć za i przeciw

further tough decisions – dalsze trudne decyzje

the allure of such a luxury – urok takiego luksusu

relatively effortless – stosunkowo bez wysiłku

dealing with the complexities – radzenie sobie ze złożonością

make severe demands – stawiać powazne wymagania

mental capacities – zdolności umysłowe

reaction to curb – reakcja na ograniczenia

evade the rigors – unikać rygorów

there is no expedient – nie ma potrzeby

 

Za Tobą ciekawy tematycznie tekst marketingowy, przy okazji ciekawa porcja słownictwa.

 

Na koniec myśl dla Ciebie:

Jeśli NIE zajmujesz się marketingiem w żadnej mierze:

Czy warto zawsze być konsekwentnym? Czasem automatyczne działanie Ci pomoże, ułatwi wybór czy kanapka z serem czy z szynką. Jednak bezrefleksyjne działanie w dobie szybkich zmian w świecie nie jest dobre. Zastanów się czasem, czy to, co do tej pory czytałeś, jak spędzałeś czas wolny, czy spędzany w komunikacji może dałoby się usprawnić. Na przykład 10 lat temu mogłeś nie chcieć czytać książki w autobusie, bo było Ci niewygodnie. Teraz tablety są już na tyle popularne, że możesz z niego korzystać jadąc autobusem To dobry sposób na przebywanie z angielskim.

 

Jeśli interesujesz się marketingiem:

Twoje działania, ich konsekwencja i marketing prowadzony w jednym kierunku sprawią, że będziesz rozpoznawalny przez swoich odbiorców. Ludzie szybko się przyzwyczajają. Wysyłaj regularnie newslettery.

Z drugiej strony sam nie popadaj w rutynowość działań. Cały czas się ucz, poszerzaj horyzonty. Przeczytaj całą książkę Roberta Cialdiniego „Infuence: Science and Practice”. Za trudna jeszcze dla Ciebie w oryginale, weź po polsku „Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka”. Zobaczysz jak te 6 zasad zmieni Twój biznes.

 

best to you,

Ela

 

Więcej o marketingu na blogach firmowych przeczytasz na moim drugim blogu o copywritingu:

copywriting blog firmowy pisanie artykułów i korekta